Voorbereiding

Het wandelen van een meerdaagse wandelprestatietocht zoals de Walk vereist een goede voorbereiding. Het is zeer verstandig om dit systematisch op te bouwen zodat jouw lichaam aan deze inspanningen kan wennen. Hierdoor voorkom je blessures en teleurstellingen en wandel je een stuk plezieriger.
Maak een planning. Train wekelijks en bouw de afstand langzaam op. Zet in je agenda waar en wanneer je gaat lopen, met wie, in welk tempo en over welke afstand. Op die manier kun je ook nog eens terugkijken wanneer je welke afstanden liep. Zo kun je ook bekijken of je al voldoende trainingskilometers gelopen hebt. Hieronder staat een voorbeeld van een mogelijk trainingsschema. Om de twee weken wordt een adviesafstand vermeld. Train echter elke week. Voor de tussenliggende weken kiest u een zelf te lopen afstand die minder is dan de laatst gewandelde wandeltocht. Train onder diverse weersomstandigheden.

Gebruik het Landelijk Wandel Programma (LWP) als je jouw training gevarieerd wil opbouwen door middel van deelname aan georganiseerde wandeltochten. Het LWP bevat ruim 700 wandeltochten in Nederland en België, gesorteerd op datum. U kunt het LWP bestellen via www.wandel.nl

De deelnemers worden zowel in de voorbereiding alsook tijdens de 4 loopdagen intensief begeleid door Van Lith Healthness.